WÓJT GMINY SZTUTOWO ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. ochrony środowiska
- Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy w Sztutowie
ul. Gdańska 55
82-110 Sztutowo
- Określenie stanowiska; stanowisko urzędnicze
Nazwa stanowiska: stanowisko do spraw ochrony środowiska
Wymiar czasu pracy – 1/1 etat
Komórka organizacyjna –Referat Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa
- Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych: w lipcu 2021r wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Sztutowie , w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynosił poniżej 6%.
- Niezbędne wymagania od kandydatów:
obywatelstwo polskie,
• pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
• brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
• nieposzlakowana opinia,
• wykształcenie minimum średnie , preferowane wyższe z zakresu ochrona środowiska,
• znajomość przepisów prawa: ustawy o ochronie przyrody, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach , ustawy Prawo ochrony środowiska , ustawy Prawo energetyczne,
• znajomość przepisów ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego, - znajomość ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego udziale
społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na
środowisko, - stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku
- Wymagania dodatkowe:
- preferowane doświadczenie: praca w jednostkach samorządu terytorialnego lub
w administracji publicznej - umiejętność pracy w zespole, determinacja w realizacji celów, łatwość nawiązywania kontaktów, zaangażowanie, umiejętność radzenia sobie ze stresem, kreatywność,
- dobra organizacja pracy, efektywność i szybkość realizacji powierzonych zadań, dyspozycyjność.
- mile widziane prawo jazdy kategorii „B
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku .
1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach poprzez;
a) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych,
b) prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków,
c) kontroli częstotliwości opróżniania zbiorników bezodpływowych,
d) kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych,
e) prowadzenie ewidencji i wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności związanej z opróżnianiem zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
f) prowadzenie spraw związanych ze sprawozdawczością związaną z działalnością w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
g) wykonywanie czynności kontrolnych w zakresie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
2. Realizacja zagadnień wynikających z ustawy Prawo Ochrony Środowiska
i przepisów wykonawczych w tym:
a) prowadzenie ewidencji kotłów grzewczych na terenie gminy,
b) prowadzenie spraw i udział w kontroli sposobu spalania w kotłach grzewczych.
3. Realizacja zagadnień wynikających z ustawy o odpadach w tym likwidacja nielegalnych wysypisk.
4. Prowadzenie spraw z zakresu ustawy o ochronie środowiska, ustawy prawo energetyczne oraz ustawy o ochronie przyrody, a w szczególności:
- inicjowanie i nadzór prac związanych z programem ochrony środowiska dla terenu Gminy Sztutowo,
- inicjowanie i nadzór nad opracowaniem i aktualizacją programów gospodarki
niskoemisyjnych dla Gminy Sztutowo,
- prowadzenie spraw w zakresie opracowywania projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe.
- inicjowanie przedsięwzięć zmierzających do zadrzewiania i urządzania terenów zielonych, nadzór nad zalesianiem.
- prowadzenie spraw w zakresie usuwanie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości oraz ustalanie opłat z tego tytułu.
- wykonywanie czynności kontrolnych wynikających z ustawy o ochronie środowiska, ustawy o ochronie przyrody oraz ustawy prawo energetyczne.
5. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach związanych z realizacją przedsięwzięć.
6. Współpraca ze stanowiskiem komunikacji społecznej w zakresie promocji ochrony środowiska.
7. Koordynowanie realizacji programów ochrony środowiska i gospodarki odpadami tj. programu usuwania azbestu oraz prowadzenie spraw związanych z udzielaniem przez Gminę dotacji na usuwanie azbestu.
8. Prowadzenie ewidencji wyrobów azbestowych.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
stanowisko przeznaczone dla pracownika administracji biurowej,
• obsługa komputera oraz urządzeń biurowych,
• kontakty z klientami zewnętrznymi - wyjazdy na teren gminy.
VIII. Wymagane dokumenty:
• podpisany własnoręcznie list motywacyjny,
• kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie
- CV - z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej i zajmowanych stanowiskach (własnoręczny podpis),
• kopie świadectw pracy dokumentujących dotychczasowy staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku kontynuacji zatrudnienia,
• kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
• kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych
• oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
• oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, - oświadczenie, iż, stan zdrowia pozwala na zatrudnienie na danym stanowisku
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
IX. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Dokumenty należy złożyć w zamkniętej j kopercie lub przesłać na adres Urzędu Gminy w Sztutowie ul. Gdańska 55, 82- 110 Sztutowo z dopiskiem „ Oferta pracy na stanowisko urzędnicze do spraw ochrony środowiska”
do dnia 23 sierpnia 2021r do godziny 14.00.
Oferty, które wpłyną po terminie , nie będą rozpatrywane.
O terminie rozmowy kwalifikacyjnej osoby wstępnie zakwalifikowane jako spełniające w/w wymogi zostaną powiadomieni telefonicznie w ciągu 2 dni od daty posiedzenia , na którym komisja zapozna się ze złożonymi ofertami.
X) Informacje dodatkowe:
1. Niniejsze ogłoszenie opublikowane zostanie w BIP Urzędu Gminy w Sztutowie oraz umieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Sztutowie.
2. Przed zawarciem umowy o pracę kandydat wyłoniony w drodze naboru przedkłada pracodawcy: zaświadczenie lekarza medycyny pracy potwierdzające fakt przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku, ( skierowanie wystawia pracodawca) .
3. Złożone w naborze dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.
4. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału „Zapytania o udzielenie informacji o osobie z Krajowego Rejestru Karnego”
5. Informacja o wyniku naboru zostanie ogłoszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Sztutowie oraz w Biuletynie informacji Publicznej.
Zapraszamy do składania ofert.
Sztutowo, dnia. 2021.08.06
Wójt Gminy
Robert Zieliński
Dodatkowe dokumenty do pobrania