Wydanie nr 357 / 2024   

 

piątek, 06 sierpień 2021 22:01

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze ds. ochrony środowiska

Napisał

WÓJT GMINY SZTUTOWO ogłasza nabór  na wolne stanowisko urzędnicze ds. ochrony środowiska

  • Nazwa i adres jednostki:

Urząd Gminy w Sztutowie

ul. Gdańska 55

82-110 Sztutowo

  • Określenie stanowiska; stanowisko urzędnicze

Nazwa stanowiska: stanowisko do spraw ochrony środowiska

Wymiar czasu pracy – 1/1 etat

Komórka organizacyjna –Referat Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa 

  • Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych: w lipcu 2021r wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Sztutowie , w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynosił poniżej 6%.
  • Niezbędne wymagania od kandydatów:
    obywatelstwo polskie,

    •  pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw   publicznych,
    •  brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane  z    oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    • nieposzlakowana opinia,
    • wykształcenie minimum średnie , preferowane wyższe z zakresu ochrona środowiska,
    • znajomość przepisów prawa: ustawy o ochronie przyrody, ustawy o   utrzymaniu czystości i porządku w gminach , ustawy Prawo ochrony środowiska , ustawy Prawo energetyczne,
    • znajomość przepisów ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego,
  • znajomość ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego udziale
               społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na
               środowisko,
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku
  • Wymagania dodatkowe:
  • preferowane doświadczenie: praca w jednostkach samorządu terytorialnego lub
    w administracji publicznej
  • umiejętność pracy w zespole, determinacja w realizacji celów, łatwość nawiązywania  kontaktów, zaangażowanie, umiejętność radzenia sobie ze stresem, kreatywność,
  • dobra organizacja pracy, efektywność i szybkość realizacji powierzonych zadań, dyspozycyjność.
  • mile widziane prawo jazdy kategorii „B
  • Zakres wykonywanych zadań na stanowisku .

1.  Realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku  w gminach poprzez;

a) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych,

b) prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków,

c) kontroli częstotliwości opróżniania zbiorników bezodpływowych,

d) kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych,

e) prowadzenie ewidencji  i wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności związanej z opróżnianiem zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

f) prowadzenie spraw związanych ze sprawozdawczością związaną z działalnością w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

g) wykonywanie czynności kontrolnych w zakresie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

2.  Realizacja zagadnień wynikających z ustawy Prawo Ochrony Środowiska
      i przepisów wykonawczych  w tym:

a) prowadzenie ewidencji kotłów grzewczych na terenie gminy,

b) prowadzenie spraw i udział w kontroli sposobu spalania  w kotłach grzewczych.

3.  Realizacja zagadnień wynikających z ustawy o odpadach w tym likwidacja nielegalnych wysypisk.

4. Prowadzenie spraw z zakresu ustawy o ochronie środowiska, ustawy prawo energetyczne  oraz  ustawy o ochronie przyrody,  a w szczególności:

- inicjowanie i nadzór prac związanych z  programem ochrony środowiska dla terenu Gminy Sztutowo,

- inicjowanie i nadzór nad opracowaniem i aktualizacją programów gospodarki
   niskoemisyjnych dla Gminy Sztutowo,

- prowadzenie spraw w zakresie opracowywania projektu  założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe.

- inicjowanie przedsięwzięć zmierzających do zadrzewiania i urządzania terenów  zielonych, nadzór nad zalesianiem.

- prowadzenie spraw w  zakresie  usuwanie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości  oraz ustalanie opłat z tego tytułu.

- wykonywanie czynności kontrolnych wynikających z ustawy o ochronie środowiska, ustawy o   ochronie przyrody oraz ustawy prawo energetyczne.

5. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych
    uwarunkowaniach  związanych z realizacją przedsięwzięć.

6. Współpraca ze stanowiskiem komunikacji społecznej w zakresie promocji ochrony środowiska.

7. Koordynowanie realizacji programów ochrony środowiska i gospodarki  odpadami tj. programu usuwania azbestu oraz prowadzenie spraw związanych z udzielaniem przez Gminę dotacji na usuwanie azbestu.

8.   Prowadzenie ewidencji wyrobów azbestowych.

                       

  • Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
    stanowisko przeznaczone dla pracownika administracji biurowej,

    • obsługa komputera oraz urządzeń biurowych,
    •  kontakty z klientami zewnętrznymi
  • wyjazdy na teren gminy.  

 

VIII. Wymagane dokumenty:
• podpisany własnoręcznie list motywacyjny,

• kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie

  • CV - z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej i zajmowanych stanowiskach (własnoręczny podpis),
    • kopie świadectw pracy dokumentujących dotychczasowy staż pracy lub  zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku kontynuacji zatrudnienia,
    • kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
    • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych
    • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
    • oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie, iż, stan zdrowia pozwala na zatrudnienie na danym stanowisku
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych

IX.  Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Dokumenty należy złożyć w zamkniętej j kopercie  lub przesłać na adres Urzędu Gminy w Sztutowie ul. Gdańska 55, 82- 110 Sztutowo z  dopiskiem „ Oferta pracy na  stanowisko urzędnicze do spraw
ochrony środowiska”

  do dnia 23 sierpnia  2021r do godziny 14.00.

Oferty, które wpłyną po terminie , nie będą rozpatrywane.

O terminie rozmowy kwalifikacyjnej osoby wstępnie zakwalifikowane jako spełniające w/w wymogi zostaną powiadomieni telefonicznie w ciągu 2 dni od daty posiedzenia , na którym komisja zapozna się ze złożonymi ofertami.

X) Informacje dodatkowe:

1. Niniejsze ogłoszenie opublikowane zostanie w BIP Urzędu Gminy w Sztutowie oraz umieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Sztutowie.

2. Przed zawarciem umowy o pracę kandydat wyłoniony w drodze naboru przedkłada pracodawcy: zaświadczenie lekarza medycyny pracy potwierdzające fakt przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku, ( skierowanie wystawia pracodawca) .

3. Złożone w naborze dokumenty kandydata,  który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.

4.  Osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału „Zapytania o udzielenie informacji o osobie  z Krajowego Rejestru Karnego”

5. Informacja  o wyniku naboru zostanie ogłoszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Sztutowie oraz w Biuletynie informacji Publicznej.

Zapraszamy do składania ofert. 

Sztutowo, dnia. 2021.08.06

 Wójt Gminy

Robert Zieliński

 

Dodatkowe dokumenty do pobrania

Ogłoszenie

                       

Skomentuj