Wydanie nr 357 / 2024   

 

niedziela, 15 marzec 2020 14:36

Gmina Stegna. O sytuacji związanej z zagrożeniem koronawirusem. Wójt Ewa Dąbska odpowiada. Wyróżniony

Napisał

Czy Gmina Stegna jest gotowa na koronawirusa? Jakie podjęto działania i jak wygląda sytuacja? W czwartek rozmawialiśmy z Wójt Gminy Stegna panią Ewą Dąbską, która apelowała o zachowanie spokoju, przestrzeganie higieny i stosowanie się do zaleceń Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

Wszystkie wydarzenia i imprezy w Gminie Stegna zostały odwołane. Świetlice i biblioteki są zamknięte.

Od poniedziałku Urząd Gminy w Stegnie będzie pracował bez petentów. Można korzystać ze wszystkich możliwości załatwienia spraw online (ePUAP), poprzez e-mail lub telefon. Wszystkie informacje i komunikaty dla mieszkańców będą publikowane na bieżąco na stronie gminy www.gminastegna.pl, Adres e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Tel.: 55 2478171, Fax: 55 2478395

Komunikat Wójta Gminy Stegna - zmiana organizacji pracy Urzędu Gminy w Stegnie.

W związku z ryzykiem zakażenia koronawirusem COVID-19 Wójt Gminy Stegna podjął decyzję, że od dnia 16 marca 2020 r. ulega zmianie organizacja pracy Urzędu Gminy w Stegnie na czas epidemii.

 Urząd od 16 marca 2020 r. do odwołania będzie nieczynny dla interesantów. Wszelkie sprawy będzie można załatwiać telefonicznie, poprzez platformę e-PUAP, a także pocztą elektroniczną lub tradycyjną.

Klienci będą przyjmowani tylko w wybranych wypadkach, po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym z pracownikiem merytorycznym w Urzędzie Gminy w Stegnie w pok. nr 1 na wyznaczoną godzinę i dzień.

 Sprawy będzie można załatwiać poprzez profil zaufany, bez konieczności wizyty w Urzędzie.

Profil zaufany można założyć bez wychodzenia z domu, jeśli się posiada konto w systemie banku lub systemie innego przedsiębiorcy, który ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego (ich listę znajdziesz na stronie profilu zaufanego).

 Konto bankowe wykorzystuje się do szybkiego i bezpiecznego zakładania  i potwierdzania profilu zaufanego. Chodzi o to, że dane w banku są wiarygodne (zostały uwierzytelnione podczas zakładania konta). Dlatego nie trzeba już potwierdzać ich osobiście w urzędzie.

 Profil zaufany wykorzystuje do identyfikacji tylko podstawowe informacje: imię (imiona), nazwisko oraz numer PESEL. Za pomocą konta bankowego można założyć profil zaufany od ręki, bez wychodzenia z domu.

 Profil zaufany można także potwierdzić na pomocą konta w systemie Envelo Poczty Polskiej.

 Jak założyć profil zaufany?:

 1.Sprawdź, czy twój bank ma możliwość założenia profilu zaufanego, na przykład wejdź na stronę banku lub zadzwoń na infolinię albo wejdź na stronę profilu zaufanego.

 2.Zaloguj się na swoje konto bankowe.

 3.Wyszukaj formularz zakładania profilu zaufanego.

 4.Czytaj uważnie informacje przekazywane podczas procesu rejestracji.

 Za każdym razem, gdy chcesz zalogować się z wykorzystaniem profilu zaufanego, wybieraj opcję logowania przez system tego banku.

W związku z istniejącym, realnym zagrożeniem zalecamy pozostanie w domach i załatwianie spraw przez telefon. Przydatne numery telefonów:

Informacja telefoniczna  sekretariat Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stegnie: tel. 55 247 82 86, fax 55 247 82 86, e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Przychodnia specjalistyczna Zakład Lekarzy Rodzinnych "Stegmed" 055 247 82 09 E-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Media

Skomentuj