Porządek obrad V sesja Rady Powiatu w Nowym Dworze Gdańskim VII kadencji w 2025 r.w dniu 17 czerwca 2025 r. godz. 10:00
Na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 107 z późn. zm.) zwołuję V sesję Rady Powiatu w Nowym Dworze Gdańskim VII kadencji w 2025 r.
Termin: 17 czerwca 2025 r. (wtorek) godz. 10:00, sala konferencyjna Nr 9 w Starostwie Powiatowym w Nowym Dworze Gdańskim, ul. gen. Władysława Sikorskiego 23, 82-100 Nowy Dwór Gdański.
1.Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.Przyjęcie protokołu z sesji: III z dnia 22 kwietnia 2025 r. i IV z dnia 5 czerwca 2025 r.
3.Odczytanie przez Radnego interpelacji i zapytań składanych na piśmie podczas sesji.
4.Ocena bezpieczeństwa i porządku publicznego w powiecie nowodworskim za rok 2024:
4.1.rozpatrzenie sprawozdania rocznego z działalności Komendanta Powiatowego Policji
w Nowym Dworze Gdańskim w kontekście ładu i bezpieczeństwa publicznego na terenie powiatu nowodworskiego za rok 2024,
4.2.rozpatrzenie informacji Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Dworze Gdańskim o stanie bezpieczeństwa w powiecie nowodworskim w zakresie ochrony przeciwpożarowej za rok 2024,
4.3.rozpatrzenie informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nowym Dworze Gdańskim o stanie bezpieczeństwa sanitarnego w powiecie nowodworskim za rok 2024.
5.Przedstawienie informacji nt. „Przygotowania służb, inspekcji i straży oraz służb medycznych działających na terenie powiatu nowodworskiego do sezonu letniego 2025”.
6.Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
6.1.przyjęcia „Oceny zasobów pomocy społecznej Powiatu Nowodworskiego za 2024 rok” – przedstawia Pani Barbara Ogrodowska, Starosta Nowodworski,
6.2.przyjęcia sprawozdania z efektów pracy organizatora rodzinnej pieczy zastępczej za 2024 rok – przedstawia Pani Barbara Ogrodowska, Starosta Nowodworski,
6.3.zmiany uchwały Nr II/14/2025 Rady Powiatu w Nowym Dworze Gdańskim z dnia 18 marca 2025 r. w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2025 r. – przedstawia Pani Barbara Ogrodowska, Starosta Nowodworski,
6.4.zmiany budżetu Powiatu Nowodworskiego na 2025 rok – AUTOPOPRAWKA – przedstawia Pani Iwona Stokowska, Skarbnik Powiatu,
6.5.zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Nowodworskiego na lata 2025-2040 – AUTOPOPRAWKA – przedstawia Pani Iwona Stokowska, Skarbnik Powiatu,
6.6.przedłużenia terminu rozpatrzenia wniosku z dnia 29 maja 2025 roku – przedstawia Pani Krystyna Jost, Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji,
6.7.przedłużenia terminu rozpatrzenia wniosku z dnia 30 maja 2025 roku – przedstawia Pani Krystyna Jost, Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji,
6.8.przedłużenia terminu rozpatrzenia wniosku z dnia 4 czerwca 2025 roku – przedstawia Pani Krystyna Jost, Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
7.Raport o stanie Powiatu Nowodworskiego za 2024 rok:
7.1.prezentacja raportu o stanie Powiatu Nowodworskiego za 2024 rok,
7.2.debata nad przedstawionym raportem o stanie Powiatu Nowodworskiego za 2024 rok,
7.3.uchwała Rady Powiatu w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu w Nowym Dworze Gdańskim wotum zaufania.
8.Procedura absolutoryjna:
8.1.przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Nowodworskiego za 2024 rok wraz z informacją o stanie mienia Powiatu Nowodworskiego na dzień 31.12.2024 r.,
8.2.przedstawienie sprawozdania finansowego Powiatu Nowodworskiego za 2024 r.,
8.3.wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Nowym Dworze Gdańskim w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu w Nowym Dworze Gdańskim absolutorium z tytułu wykonania budżetu powiatu w 2024 roku wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o tym wniosku,
8.4.dyskusja nad wnioskiem Komisji Rewizyjnej o udzieleniu Zarządowi Powiatu absolutorium.
8.5.uchwały Rady Powiatu w sprawach:
8.5.1.zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Nowodworskiego za 2024 rok,
8.5.2.udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tytułu wykonania budżetu Powiatu Nowodworskiego za 2024 rok .
9.Informacja Starosty o działalności Zarządu Powiatu między sesjami.
10.Odczytanie przez Przewodniczącego Rady Powiatu interpelacji i zapytań Radnych złożonych między sesjami.
11.Wnioski i oświadczenia Radnych.
12.Zakończenie obrad.