Zawód szklarza wymaga ogromnej cierpliwości, wiedzy oraz precyzji. Jego wykonywanie wiąże się z wieloma trudami, ale w erze szklanych wieżowców jest na pewno bardzo potrzebny, a specjaliści z tej branży są poszukiwani. Chcesz założyć swój własny zakład szklarski w Częstochowie? Czym się kierować?
Zakład szklarski i jego konkurencja
Zanim zabierzemy się za samodzielne wykonywanie konstrukcji szklanych, przyjrzyjmy się naszej potencjalnej konkurencji. Sprawdźmy ile jest zakładów szklarskich, przyglądajmy się ofertom, a nawet pytajmy (podając się przez telefon za zainteresowanych usługami) o termin, w którym zlecenie może być najszybciej zrealizowane. Jeśli terminy oczekiwania są długie albo dysponujemy umiejętnościami, których brakuje na lokalnym rynku, to znak, że nasza firma może odnieść sukces i przynosić zyski na miarę Orła Szklarstwa.
Pozyskiwanie klientów dla zakładu szklarskiego
Zyskać sympatię lokalnych mieszkańców możemy zaczynając od drobnych napraw. Wymiany zbitych witryn sklepowych, okien itp. Podpytajmy w najbliższych szklarniach, czy nie przydałaby się wymiana obecnych szyb. Możemy zainteresować się również prywatnymi budowami, które odbywają się w mieście. Oferta złożona deweloperowi odpowiednio wcześnie może nam przynieść duże zlecenie. Nie zapominajmy również o informacjach na temat naszej firmy w Internecie. Strona www oraz profil na Facebooku to obecnie podstawa zaistnienia w sieci, gdzie klienci najczęściej szukają usług.
Opinia zakładu szklarskiego
Po kilku zrealizowanych zleceniach, zaczynasz już budować swoją markę nie tylko tym, co Ty o niej mówisz, ale tym jak jest postrzegana przez klientów. Zadowoleni rzadko wyrażą swój pozytywny komentarz na profilu społecznościowym firmy, ale dobrze jest ich do tego zachęcić, np. drobnym rabatem lub małym upominkiem (choćby w postaci zabawnego magnesu z nazwą przedsiębiorstwa). Tak jak ludzie szukają informacji o przedmiotach ze sklepu RTV/AGD w Internecie, podobnie będą pożądali komentarzy o firmie szklarskiej. Dobra opinia znaczy wiele, o czym wiedzą Orły Szklarstwa. Laureaci plebiscytu o tej nazwie to firmy, które w danym roku zdobyły średnią ocen (z portali typu Zumi, Google Maps, Facebook itp.) na poziomie 8 punktów i wyższym. Wielu z nich może poszczycić się maksymalną oceną, czyli przysłowiowym „Strzałem w dziesiątkę”. Laureaci plebiscytu Orły Szklarstwa wiedzą, że rzetelność, fachowość oraz dobry kontakt z klientem, zapisany na papierze to coś, co zdecydowanie wyróżnia ich na tle konkurencji.