Wydanie nr 319 / 2024   

 

poniedziałek, 11 maj 2020 12:10

Zespół szkół zachęca do kontynuacji nauki w zawodzie sprzedawca.

Napisał

Kolejnym z prezentowanych zawodów, który zamieszczamy w ramach naszego cyklu, prezentującego ofertę kształcenia Zespołu Szkół w Nowym Dworze Gdańskim jest sprzedawca.

 

OPIS ZAWODU:

 Sprzedawca, to osoba zajmująca się bezpośrednią i pośrednią obsługą klientów w handlu detalicznym i hurtowym. Kształcenie w zawodzie sprzedawcy ma na celu przygotowanie absolwentów do sprawnego i fachowego wykonywania zadań zawodowych w warunkach gospodarki rynkowej.  Sprzedawcy to pracownicy zatrudnieni w sklepach, hurtowniach i supermarketach, osoby realizujące czynności kupna i sprzedaży w imieniu firmy lub przedsiębiorstwa. W zależności od miejsca zatrudnienia sprzedawca może zajmować się  przyjmowaniem towarów od dostawców, przygotowywaniem ich do sprzedaży, bezpośrednim promowaniu produktów, przyjmowaniu należnej zapłaty i księgowaniem jej za pośrednictwem kasy fiskalnej. Do jego zadań należy wynegocjowanie jak najniższej ceny kupna towaru i jego sprzedaż po cenie jak najwyższej. Musi być na bieżąco zorientowany, na co jest popyt na rynku. W swojej pracy często używa technik negocjacji. Kontaktuje się bezpośrednio lub pośrednio z przedstawicielem handlu detalicznego,  udzielając niezbędnych informacji na temat  sprzedawanego towaru. Po dokonaniu transakcji podlicza i wystawia fakturę VAT. Ta czynność jest związana z obsługą komputera oraz sprzętu biurowego. Ponadto sporządza raporty sprzedaży , prowadzi ewidencję towarów a także  przyjmuje reklamacje od klientów. Absolwenci po ukończeniu szkoły mogą znaleźć zatrudnienie  w sklepach różnych branż oraz prowadzić własną działalność gospodarczą.

 

OBOWIĄZKI:

  • przyjmowanie dostaw,
  • przygotowanie towarów do sprzedaży,
  • wykonywanie prac związanych z obsługą klientów,
  • obsługa urządzeń wykorzystywanych w różnych punktach sprzedaży,
  • realizacja transakcji kupna i sprzedaży.

 

KOMPETENCJE:

  • umiejętność organizacji,
  • współpraca w grupie,
  • komunikatywność,
  • umiejętność radzenia sobie ze stresem,
  • umiejętności negocjacyjne,
  • determinacja w działaniu,
  • umiejętność zdobywania wiedzy na temat klientów i konkurencji.
4_
2_
7_
1_
Previous Next Play Pause

 

Skomentuj