Wydanie nr 357 / 2024   

 

sobota, 07 wrzesień 2019 19:22

„Hydrograf 17”do obsługi oznakowania nawigacyjnego na wodach Zalewu Wiślanego.

Napisał
urząd morski urząd morski

Do Elbląga przypłynie i zostanie na stałe  "Hydrograf 17", nowoczesny  statek do obsługi oznakowania nawigacyjnego na wodach Zalewu Wiślanego. Kosztował ponad 18 milionów zł. 

Jak poinformował Urząd Morski w Gdyni trwa  odbiór nowego statku "Hydrograf 17". Jest to jednostka przeznaczona do obsługi oznakowania nawigacyjnego na wodach Zalewu Wiślanego. Jej portem stacjonowania będzie Elbląg. Zanim jednak przypłynie do naszego miasta będzie można ten statek przy Nabrzeżu Prezydenta w pobliżu Skweru Kościuszki w Gdyni, od wtorku (10.09). 

„Hydrograf 17” wyprodukowała fińska  stoczni Tyovene OY na zamówienie Urzędu Morskiego w Gdyni. Całkowity koszt budowy wynosi 18 327 000 zł. Dofinansowany w 85 procentach z funduszy unijnych. 
„Zastąpi on obecnie pracującego, ponad 60-letniego „Hydrografa 7” i dzięki większej powierzchni pokładu oraz mocniejszemu dźwigowi umożliwi sprawną obsługę oznakowania nawigacyjnego, którego ilość i jakość w związku z budową drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, ulegnie wkrótce radykalnemu zwiększeniu.

Podstawowe parametry statku:
Długość całkowita: 24,0 m
Szerokość konstrukcyjna. 6,2
Zanurzenie maksymalne: 1,4 m
Napęd: silnik wysokoprężny Caterpillar 500kW
Prędkość maksymalna: 12,0 węzłów
Dźwig – Melcal FL30T4 (750 kg przy wysięgu 12 m)
Zasięg przy prędkości ekonomicznej wyniesie minimum 600 Mm, a autonomiczność żeglugi – 5 dni dla 6 osób.

Skomentuj