Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krynicy Morskiej
POSZUKUJE KANDYDATÓW
NA WOLNE STANOWISKO PRACY
ASYSTENT RODZINY
w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krynicy Morskiej
Zatrudnienie naw/w stanowisku nie wymaga przeprowadzenia naboru o jakim mowa wart. 11 ust. 1 ustawy
z dnia 21 listopada o pracownikach samorządowych.
I. Nazwa i adres jednostki:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Górników 15a
82-120 Krynica Morska
II. Określenie stanowiska pracy :
Nazwa stanowiska pracy: asystent rodziny
Forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony
Wymiar etatu: ½ etatu
Przewidywany termin zatrudnienia : marzec 2019 rok
-
Wymagania związane ze stanowiskiem urzędniczym:
a) wymagania niezbędne:
-
obywatelstwo polskie,
-
wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna bądź
-
wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r., o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2018r., poz. 998 z późn.zm.) i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub,
-
wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną, zakres programowy szkolenia , o którym mowa powyżej określa Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011r. w sprawie szkoleń dla asystenta rodziny ( Dz. U. z 2011r. Nr 272, poz. 1608).
-
nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,
-
wypełnianie obowiązku alimentacyjnego - w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych,
-
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku asystenta rodziny,
-
niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie: w szczególności za przestępstwa skarbowe.
b) wymagania dodatkowe :
-
znajomość przepisów zakresu : wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa rodzinnego, prawa pracy,
znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeksu Postępowania Administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 2096),
-
biegła znajomość obsługi komputera ( Microsoft Office, Windows oraz programów komputerowych w zakresie pomocy społecznej),
-
nieposzlakowana opinia
-
cechy osobowości: komunikatywność, kreatywność, umiejętność pracy w zespole, sumienność, odpowiedzialność, szacunek do drugiego człowieka, umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną, odporność na stres, utrzymanie porządku w dokumentach i na stanowisku pracy,
-
umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,
-
samodzielność, zaangażowanie, dyspozycyjność,
-
prawo jazdy kat. B i samochód do dyspozycji,
2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
a) zadania główne:
-
opracowywanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
-
opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym dworze Gdańskim, planu pracy z rodziną, skoordynowanego z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
-
udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
-
udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów: socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi,
-
wspieranie aktywności społecznej i zawodowej rodzin,
-
motywowanie do udziału zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
-
udzielanie wsparcia dzieciom, w tym podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia ich bezpieczeństwa,
-
prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
-
dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny,
-
monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
-
sporządzanie, na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
-
współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
-
wykonywanie innych zdań i poleceń przełożonych.
3. Wymagane dokumenty:
a) życiorys ( CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
b) list motywacyjny,
c) kwestionariusz osobowy,
c) kopie świadectw pracy z poprzednich zakładów pracy,
d) kopie dokumentów poświadczający posiadane wykształcenie,
e) kopie inne dodatkowe dokumenty poświadczające posiadane kwalifikacje i umiejętności,
opinie i referencje,
f) oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie i przestępstwa
przeciwko mieniu, obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji
państwowych oraz samorządu terytorialnemu, przeciwko wiarygodności dokumentów
lub za przestępstwa skarbowe,
g) oświadczenie o zgodzie na przetworzenie danych osobowych kandydata zawartych
w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji - zgodnie
z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (Dz. Urz. UE L119/1 z 4.5.2016 r.)
h) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z
pełni praw publicznych,
i) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku pracownika
socjalnego,
j) oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki
obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego.
4. Warunki zatrudnienia:
a) zatrudnienie od 1 marca 2019 roku na czas określony z możliwością zatrudnienia na dłuższy
okres.
b) wymiar czasu pracy – ½ etatu , przeciętnie 20 godzin tygodniowo, w systemie zadaniowego
czasu pracy,
c) miejsce wykonywania pracy - siedziba MOPS w Krynicy Morskiej oraz terem gminy miasta
Krynica Morska,
d) przez zawarciem umowy o pracę kandydat będzie zobowiązany do przedłożenia
zaświadczenia o niekaralności.
5. Miejsce i termin składania dokumentów: do 30 stycznia 2018 roku do godz. 15:00.
Oferty należy składać w zamkniętej kopercie bezpośrednio w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krynicy Morskiej przy ul. Górników 15a w godz. 7.00-15.00 z lub za pośrednictwem poczty z dopiskiem „ Nabór na stanowisko Asystent rodziny ”.
Oferty, które wpłyną po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.
Z kandydatami spełniającymi wymogi zamieszczone w niniejszym ogłoszeniu zostanieprzeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna, o której osoby wstępnie zakwalifikowane zostaną powiadomione telefonicznie.
6. Dodatkowe informacje:
Oświadczenie o wyrażeniu zgody, oraz klauzula informacyjna znajdują się w załączniku.
Wszelkie informacje o naborze oraz wynikach będą umieszczone za stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krynicy Morskiej www.krynicamorska.naszops.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krynicy Morskiej.
Dokumenty osób , które wezmą udział w procesie rekrutacji będą przechowywane , zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie zostaną przekazane do archiwum zakładowego.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (55 620- 24 -17).
Informuję, iż administratorem podanych danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą ul. Górników15a, 82-120 Krynica Morska. Dane będą przetwarzane zgodnie zzgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L119/1 z 4.5.2016 r.) w celu prowadzenia procesu naboru. Każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
Agnieszka Murawska - Nikołajuk