Przekop Mierzei Wiślanej. Powstaje płot od drogi nr 501 i zalewu wiślanego. Siatka od strony morza już ustawiona i plażą nie przejdziemy już w stronę Krynicy Morskiej. Pojawił się już częściowo ciężki sprzęt. Po terenie inwestycji krążą geodeci. Postawione tablice informujące o zakazie wstępu na teren budowy. Wkrótce ruszą prace na przekopie Mierzei Wiślanej?
Wszystko wskazuje na to, że wkrótce rozpoczną się prace na terenie przekopu Mierzei Wiślanej. W miejscu przyszłej budowy postawione są tablice ostrzegawcze „Zakaz wstępu na teren budowy” Pracownicy firmy NDI intensywnie pracują przy budowie ogrodzenia wyznaczającego teren budowy.
4 października 2019 roku Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę na pierwszy etap przekopu Mierzei Wiślanej. Wykonawcą zostało konsorcjum Besix , NDI S.A. I NDI Sp. z o.o. Kwota kontraktu to ponad 922 mln zł. Natomiast prace przygotowawcze na terenie inwestycji trwają już od początku grudnia 2018 roku na mocy decyzji środowiskowej.
Inwestycja zakłada wykonanie kanału o głębokości 5 m, maksymalnej szerokości użytkowej ok. 120 m i długości ok. 1350 m. Kanał ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m.
Główną częścią ma być śluza o długości ok. 270 m. Nad kanałem, po żeglugowym na Mierzei Wiślanej, po obu stronach śluzy mają powstać dwa mosty obrotowe, które zapewnią ciągły ruch kołowy na drodze wojewódzkiej nr 501 – to uczęszczana przez turystów trasa od strony Gdańska w kierunku m.in. Krynicy Morskiej.