Przekop Mierzei Wiślanej. Pomysł na utworzenie rezerwy na odbudowę lokalnych dróg po inwestycji.

0
153

Nowy Dwór Gdański. Urząd Morski w Gdyni na spotkaniu 6 kwietnia br. w Nowym Dworze Gd. przedstawił pomysł w sprawie utworzenia specjalnej rezerwy w budżecie inwestycji przekopu Mierzei Wiślanej na remont dróg lokalnych w powiecie nowodworskim. Pomysł utworzenia rezerwy powstał na wypadek degradacji lokalnych tras przez ciężki transport podczas budowy przekopu. 

Powiat Nowodworski podtrzymuje swoje stanowisko w sprawie modernizacji trasy Stróża – Mikoszewo jeszcze przed budową kanału, w ramach inwestycji przekopu. To jedyna trasa wiodąca na Mierzeję, nadającą się do ciężkiego transportu, z uwagi na nośność mostu w Żuławkach.

– Jesteśmy nauczeni złymi doświadczeniami, np. przy budowie S7, gdzie powstanie piękna trasa ekspresowa, ale wiele odcinków dróg lokalnych zostało zdegradowanych – tędy odbywał się transport na plac budowy – mówili samorządowcy. – Mieszkańcy zostali z tym problemem

Wicedyrektor ds. technicznych UM w Gdyni , Anna Stelmaszyk-Świerczyńska podkreśliła, że wykorzystanie dróg lokalnych w czasie planowanego przekopu będzie minimalne, a większość prac zostanie wykonana „z wody”. 

– Specyfika budownictwa wodnego pokazuje, że prace wykonane z pokładu jednostek są nawet tańsze – tłumaczyła. – Możemy zastrzec w kontrakcie z wykonawcą, by całość prac została zrealizowana „z wody”. 

Cały projekt techniczny przekopu będzie gotowy pod koniec kwietnia. W roku 2018 odbędzie się przetarg, który wyłoni wykonawcę prac. Budowa ma ruszyć w 2019 r.

 

Źródło: nowydworgdnaszemiasto.pl./t.chudzynski

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar